Semestern slut

14:16 Edit This 0 Comments »
Så var sommaren slut. Eller det käns så. Semester perioderna är över, barnen har börjat förskoleklass och 1:a klass. Jag har huset för mig själv om dagarna sånär som på Blixten. Men han verkar också tycka att det är skönt, sover mest hela dagarna. Det finns dom som säger att hundar inte mår bra att vara själva hemma. Har dom sett vad en hund gör på dagarna? Blixten brukar förflytta sig mellan soffan en kontorsstol och köket några gånger per dag. Han bevakar mig när jag äter lunch men annars så sover han bara. Så ni som jobbar heltid och har era hundar hemma om dagarna behöver inte ha dåligt samvete även om det numera finns en lag på att hundarna inte får vara själva så länge.
Semestern blev lagom lugn. Vi renoverade 3 hela fönster! (har väl bara 17 st kvar) eftersom det var och varannan dag kom regn så visste vi inte om det var lönt att plocka ner fönster och börja eller ej. Vi får helt enkelt fortsätta nästa år. Barnen har lekt med kompisar och faktiskt periodvis lekt en hel del med varandra också. Vi har hunnit med många middagar i goda vänners lag. Den nya grillen har gått varm under sommaren. Jag har pysslat nästan varje dag. Jag har gjort mycket som skall visas upp på Scrappiz och en hel del som har visats upp hos hobby-o-presenter.

Vi avslutade semestern med 2 dagar på Skara sommarland med ett par vänner. Barnen stormtrivdes med alla karuseller och allt bad. Vi lyckades pricka in sommarens 2 varmaste dagar så vattnet var riktigt skönt.







0 kommentarer: