15:36 Edit This 0 Comments »
Nu är mina kurser igång på allvar. Den första uppgiften till "Affärsutveckla ditt företag" är inlämnad och godkänd. I Photoshopkursen har vi inga inlämningsuppgifter förän nästa vecka. Men denna vecka var en uppgift att ta ett foto på sig själv och göra det till en framsida på en tidning. Min inspiration var sådär men jag har i varjefall retuscherat bort rynkor och använt mig av dom flesta nyinlärda funktioner som finns i PS.
Det här var min ursprungsbild



Så här blev resultatet:

Det jag skulle vilja ändra på är förutom texten hela bakgrunden, den är så platt och tråkig. Ska försöka sätta mig en stund igen med samma uppgift och se om jag kan få den bättre. Det som var svårast var friläggningen av håret, det är väl en tränings sak men mitt hår står lite åt alla håll så det var svårt att få det trovärdigt.





0 kommentarer: