07:04 Edit This 1 Comment »


Jag har fått en Tossa som DT projekt av Hobby-o-presenter.

Så här skriver Bildmålarna om Tossor:Du har väl träffat på Tossar?Tossarna lever i små hålor i våra trädgårdar. De är inte så stora, bara lite större än en jordgubbe. Ser man en ihålig pinne mitt i gräsmattan så bor det troligen tossar där under.Lättast att se dem är när jordgubbarna är som rödast. Tossar älskar jordgubbar och jobbar hårt med att få hem dem till sina bon. Sitter man lite gömd och tittar mor jordgubbslandet så brukar man ha tur att se dem.Tossar älskar också djur. Har du en liten ponny hemma som ofta har tovor i manen, så vet du säkert att det bor tossar i närheten. Tossar älskar att göra tossflätor.En annan hobby de har är att måla fjärilar på våren, alla familjer använder sina egna färger och mönster. Dessa färggranna, underbara fjärilar får vi njuta av på sommaren.Nu vet du lite om Tossarna/Bildmålarna

Det gör att jag tycker bättre om Tossorna nu när man känner dom lite mer. Är du också sugen på att ta hend om en Tossa? Gå in och beställ hos hobby-o-presenter där dom nu finns i lager.

Ha en bra valdag, nu ska jag gå och jobba!

1 kommentarer:

sari hänninen sa...

jag har en stor halloweenstans med träd och uggla m m - men jag hann inte få med den bilden innan jag skulle till jobbet :-)
o sen har jag ju faktiskt spindel- och fladdermus-stansarna också - bra att du påminner mig!!!!

vad känner du inför qk epic 6 - tänker du överge grodan el behålla den?